Zauważyłeś nagły spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała też pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej wyrażeń? Mimo zabiegów, strona nie rusza z miejsca w wynikach wyszukiwania Google? Wszystkie te objawy sugerują nałożenie filtru na stronę przez Google.
Filtr Google – co to takiego?
W pierwszej kolejności należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze stron, które Google uznaje za podejrzane. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a pozbycie się takiego filtra trwa od jednego do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana była np. błędem na stronie, to mamy problem z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do nawet roku.
Ściąganie filtru Google
Pierwszym krokiem do ściągnięcia filtra Google jest sporządzenie listy linków kierujących do naszej strony (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla naszej strony toksyczne – działania te ułatwią nam dedykowane narzędzia takie jak Link Detox. Po wybraniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Do wykonania wszystkich powyższych kroków potrzeba sporej wiedzy i dokładności, ponieważ wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.
Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?
Blokowanie naszej strony przez filtr wymaga od nas natychmiastowego działania. W czasie okresu trwania blokady domena jest w stanie stracić wiele wejść, co może narazić firmę na spore straty finansowe, dlatego też nie powinno się zwlekać z uzyskaniem rady u specjalisty. Właśnie z tego powodu powinniśmy jak najprędzej przekazać sprawę specjaliście.