Korzystna oferta kampanii SEO znajduje się tu.
Firmy oraz administratorzy portali internetowych, którzy pragną, aby pojawiać się na pierwszych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania, są w stanie to uzyskać na minimum 3 sposoby. Pierwszy – nie zalecany – to próbowanie starań na własną rękę. Nie posiadając wiedzy w zakresie SEO i nie śledząc na bieżąco informacji o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno postępować dobrze i – najważniejsze – skutecznie. Drugi sposób to utworzenie etatu dla wprawnego SEOwca, aczkolwiek nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić ze względu na koszty. Trzecie wyjście to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Wydatki zarezerwowane na takie działania można dopasować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Atutem kooperacji z agencją SEO jest to, że obok ekspertów od SEO w zatrudnione są tam też eksperci od grafiki, content marketingu, kampanii Google Ads i kodowania, którzy służą rzeczową pomocą w tych sferach.
Cechy kompetentnej firmy SEO
Polskich agencji SEO jest bardzo wiele. Na co zwrócić uwagę podczas poszukiwań firmy, która zwiększy naszą widoczność w SERP? Rekomendujemy postawić na agencję, która funkcjonuje na rynku od kilku lat. Liczba agencji SEO, a także tych marketingowych czy kreatywnych, co roku wzrasta, co nie zawsze zapewnia odpowiednią jakość usług. Współpracując z firmą, która istnieje od minimum dziesięciu lat, można mieć pewność, iż posiada ona spore doświadczenie i może w każdej chwili pochwalić się ciekawym portfolio swoich dotychczasowych klientów. Agencje SEO nierzadko na swoich stronach dodają dział z wykazem tzw. „kejsów”. Przed zatwierdzeniem umowy warto zapoznać się ze opisy takich przypadków, żeby przekonać się, jakich wyników można oczekiwać po danej agencji, a także to z jakimi branżami pracowała oraz z jakimi problemami się mierzyła. Najlepsza agencja SEO to taka, której praca jest transparentna: zawiadamia o harmonogramie zadań na nadchodzące miesiące, jak również przekazuje sprawozdanie z przeprowadzonych działań i ich rezultaty.
Następna ważka kwestia to spersonalizowana oferta i dostosowanie strategii prac do charakteru działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeśli agencja SEO na propozycję współpracy odpisuje w ciągu kwadransa, a oferta sprawia wrażenie sztampowego szablonu, należy traktować to jak znak alarmowy. Po otrzymaniu pytania pracownik rzetelnej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, by poprosić o pomocnicze dane o firmie, konieczne do zaprezentowania dla niej pełnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie można wyszperać samodzielnie online, jak np. informacja o realizowanych dotychczas działaniach SEO i o najistotniejszych dla klienta usługach albo artykułach, które stara się wypromować.
Opłata za pozycje – czy to korzystny system rozliczenia z agencją SEO?
Nieufnie powinno się potraktować firmy SEO, które proponują współpracę z zapłatą za uzyskany efekt. W takim systemie płatność odbywa się dopiero wówczas, kiedy słowa kluczowe zdobędą uzgodnione w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do Top5 czy też pierwszej strony wyników). To w dalszym ciągu całkiem popularny model rozliczeń, jednak niesie ze sobą duże zagrożenie – można wszak osiągnąć szybkie rezultaty przy pomocy łamania zasad określonych przez Google. Nieustannie modyfikowany algorytm dodatkowo nie ułatwia spełnienia obietnic składnych klientowi, więc rzetelna agencja SEO nigdy nie gwarantuje zdobycia konkretnych wyników. Jeśli idzie o opłatę za usługi firmy SEO, to sporadycznie jest ona stała – zwykle w pierwszych tygodniach po podpisaniu umowy nieodzowne są wyższe nakłady finansowe, by przeprowadzić skrupulatny audyt SEO, a potem zrealizować wszelkie wyliczone w nim prace. W późniejszych miesiącach współpracy, jak witryna zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, koszty działań bywają o wiele niższe.
Dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]