Spoty reklamowe to zazwyczaj krótkie produkcje filmowe, których kluczową funkcją jest promocja produktów lub usług danej marki. Mogą być prezentowane w tradycyjnych mediach (telewizja lokalna oraz ogólnopolska), w przestrzeni miejskiej (monitory w komunikacji publicznej) lub przed filmami w kinach. W dobie wszechstronnego dostępu do sieci WWW dobrym pomysłem jest także użycie spotu reklamowego w mediach społecznościowych, przykładowo, jako treści sponsorowanej na Facebooku albo przed teledyskami na YouTube. Dużo przykładów dowodzi, że treść udostępniana viralowo w sieci to najefektywniejsza metoda na reklamę usług i produktów.
Produkcja spotów reklamowych – liczy się niebanalny pomysł
Spoty reklamowe zazwyczaj nie trwają dłużej niż pół minuty i podają treści w bardzo skondensowanym formacie, zatem przy ich produkcji istotne jest kreatywne, nieszablonowe ujęcie prezentowanego tematu. Ze względu na to, iż reklamy w mediach tradycyjnych emitowane są w przerwach pomiędzy programami, ich autorzy konkurują ze sobą w wyścigu o przyciągnięcie uwagi odbiorców. W produkcji spotów reklamowych ogromną rolę pełni także odpowiednio dobrana ścieżka dźwiękowa.
Filmy reklamowe – zadanie dla zawodowców
Produkcja spotów reklamowych to zadanie dla zawodowców, którzy posiadają wysokiej jakości sprzęt (drony, stabilizatory obrazu, kamery sportowe i tradycyjne, lustrzanki cyfrowe), a w swojej pracy korzystają ze specjalistycznego oprogramowanie do postprodukcji – dźwięku, montażu czy korekty kolorów. Firmy parające się produkcją spotów reklamowych zatrudniają też zawodowych aktorów i lektorów. Podstawą dobrego filmu reklamowego jest natomiast ciekawy scenariusz przykuwający uwagę odbiorców, zadziwiający pomysłowością, a czasem nawet wywołujący wzruszenie lub pobudzający ich do myślenia.