Link building z wykorzystaniem PBN – linki kanoniczne i wizytówki NAP

private blog network, pbn

By klient zauważył twój biznes powinieneś nie tylko złożyć firmową stronę www, lecz także zadbać o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony i to czy regularnie dodawane są do niej nowe rzetelne i pomocne dla użytkownika informacje. Ale nie wolno także zaniedbać tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jednym ze sposobów na link building jest zastosowanie PBN – prywatnej sieci blogów.

Private blog network – proste pozyskiwanie sporej liczby zróżnicowanych linków

PBNy są prywatne, ponieważ są zakładane a następnie zarządzane przez jeden podmiot (zwykle przez sporą agencję marketingową bądź agencję SEO), który kontroluje jakość publikowanych tam artykułów. PBNy są zazwyczaj wykorzystywane jako jeden z komponentów szerszej strategii marketingowej, co trzeba silnie zaznaczyć, ponieważ najlepsze efekty ich użycia daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które zostały uprzednio dobrze zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają wygenerowanie sporej ilości linków przychodzących do strony, ale także na ich zróżnicowanie, co jest dobrze postrzegane przez wyszukiwarki. Minusem PBNów jest tylko to, że ich stworzenie to spory koszt, a potem trzeba poświęcać wiele czasu na utrzymanie ich na należytym poziomie.

Jak korzystać z PBN? Proponujemy publikacje z linkiem kanonicznym i wizytówki NAP

Prywatne sieci blogów bardzo dobrze zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można za ich pośrednictwem zamieszczać artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to NAP? To w zasadzie każda publikacja online, gdzie dodane są najistotniejsze informacje kontaktowe firmy – jej nazwa, adres oraz e-mail czy telefon. Przykładowo, wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim również strona na portalu społecznościowym, zakładka w internetowym katalogu biznesowym czy artykuł, w którym umieszczono firmowe informacje teleadresowe.

Drugi efektywny sposób na skorzystanie z potencjału PBNów to publikacje z canonicalem. Polegają one na powtórnej publikacji ciekawych artykułów z podaniem hiperłącza do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tym przypadku algorytmy wyszukiwarek zwykle oceniają lepiej wartość pierwotnego artykułu, bowiem napotykanie odnośniki do niego na rozmaitych stronach w sieci traktują jako dowód, że pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane zostały warte uwagi, wiarygodne teksy. Artykuły z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy tekstach z sektora YMYL, gdzie kluczowe jest zdobycie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych głównie z medycyną, finansami i bieżącymi informacjami, doradztwem prawnym.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO