Masz problem z pozycją strony w wyszukiwarce? Zleć audyt SEO

Masz problem z pozycją strony w wyszukiwarce? Zleć audyt SEO

SEO audyt - więcej o tej usłudze.

Pojęcie audytu – jak definiuje internetowe wydanie Słownika Języka Polskiego PWN – oznacza ewaluację przedsiębiorstwa, firmy lub spółki pod kątem licznych czynników, m.in organizacyjnych i finansowych, jak również ocenę perspektyw dalszego rozwoju. Co, mając na uwadze powyższe, oznacza więc audyt SEO? Jest to dogłębna analiza strony internetowej, sprawdzająca różne jej aspekty, jak szybkość ładowania się strony, tytuły i opisy meta, strukturę nagłówków, kod strony i wiele mniej i bardziej znaczących elementów. Nie licząc samego wyliczenia błędów oraz uchybień, w szczegółowym audycie SEO muszą znaleźć się także instrukcje odnośnie rozwiązania wykrytych problemów.

Audyt SEO bada witrynę www pod kątem dostępności, treści na stronie, zgodności ze normami W3C, jak również prawidłowości kodu. Oprócz tego sprawdzane jest także, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Mówiąc krótko, audyt SEO zamawia się w agencji, żeby wykazała ona wszelkie nieprawidłowości na stronie i – co najistotniejsze – zaproponowała działania, które pozwolą je naprawić.

Bezpłatny audyt SEO nie wykaże wszystkich nieprawidłowości na stronie

W internecie znajduje się mnóstwo stron oraz narzędzi, z wykorzystaniem których można ekspresowo i za darmo wykonać audyt SEO witryny. Plusy takiego rozwiązania? Szybkość i cena. Wady? Całkiem sporo. Dema czy też darmowe narzędzia z niewielką liczbą opcji, nie są nieomylne. Jeśli już dostrzegą jakieś nieprawidłowości na stronie, to zazwyczaj nie wszystkie. Dużo błędów (między innymi w kodzie) zauważyć można jedynie w czasie analizy wykonanej nie przez algorytm, a przez specjalistę w danej dziedzinie.

Na płatny audyt SEO przeprowadzany przez agencję oczekuje się z reguły od tygodnia do ok 30 dni. Czas na przygotowanie analizy powinien zostać sprecyzowany w umowie podpisanej z agencją, która zadeklarowała, że go sporządzi. Audyt w wersji płatnej pozwoli wykryć wszystkie newralgiczne problemy występujące na stronie. Jeżeli strona została postawiona na platformie typu Shoper czy Magento albo na ogólnodostępnym szablonie, to elementów do naprawienia może być dużo. Kiedy witryna wolno się ładuje, a na istotne dla klienta słowa kluczowe wyświetla się daleko poza pierwszą setką wyników wyszukiwania, to także są to sygnały, iż zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu będzie dobrym rozwiązaniem.

Jakie niedociągnięcia pokazuje audyt SEO?

Rzetelnie wykonany audyt SEO może ujawnić sporo błędów strony, najczęściej:

  • brak bądź niewłaściwe połączenie z narzędziami Google (np. Google Search Console),
  • powody słabej widoczności strony na słowa kluczowe,
  • rzeczywista ilość zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępnością strony dla robotów,
  • poprawność kodu strony,
  • nieprawidłowości w hierarchii nagłówków,
  • słaba jakość zawartości strony,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • błędy strony w wersji na komórki, np. zbyt wolne wczytywanie się różnych elementów,
  • brak albo nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • wolne wczytywanie się witryny w wersji desktopowej oraz mobilnej

.

Dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]