Pozycjonowanie long tail, lokalne i okresowe

Pozycjonowanie long tail, lokalne i okresowe

Więcej szczegółów o pozycjonowaniu Krakow na seo4.net

Funkcjonują 3 kluczowe metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa wyjątkową rolę przed okazjonalnymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Matki, Święto Pracy czy finały Pucharu Europy w piłce nożnej. Ten wariant pozycjonowania będzie szczególnie skuteczny, jeśli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie znaleziona i użyta odpowiednio wcześniej. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze turystyki oraz gastronomii. W większości wypadków powinno się rozpocząć je na 8-10 tygodni przed wybranym wydarzeniem, żeby Google zdążyło zaindeksować nową albo zmodyfikowaną treść strony internetowej.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Drugi typ pozycjonowania to słuszne i wypróbowane wyjście dla właścicieli firm dysponujących niskim budżetem na reklamę. Dzięki odpowiedniemu dobraniu słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z interesującą nas branżą, ale również koszty reklamy w Google Adwords istotnie się zredukują. Pozycjonowanie na długi ogon to także znacznie niższa konkurencja. Istotne jest także to, iż coraz powszechniejszy jest trend wpisywania uściślonych zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to np.:
– smartfon Samsung Galaxy A40 biały,
– buty Nike Revolution białe sklep online,
– golarka Braun Seria 5 czarna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie ważne w szczególności dla sklepów online. Za pośrednictwem tego rodzaju fraz, sklepy mające w swoim asortymencie nader obszerną ofertę artykułów mogą skuteczniej piąć się na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego rodzaju najważniejsze jest dołączenie do słowa kluczowego nazwy wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić przeważnie:
– miasto (przykładowo “weterynarz Kraków”)
– dzielnicę (“sklep rowerowy Podgórze”)
– państwo (“hostele Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze sprawdzi się w działaniach dla firm lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do odbiorców mieszkających na danym obszarze. Taki sposób pozycjonowania jest przydatna również wtedy, gdy firma ma mały budżet na promocję i nie może walczyć o pozycje na frazy niezawierające dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “nauka gry na skrzypcach“, to “nauka gry na skrzypcach Kraków”.

Dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]